Gjør hagearbeid din neste hobby

Elsker du å tilbringe tid ute? Elsker du å gjøre miljøet vakkert? Elsker du å spise sunn og naturlig mat? I så fall vurdere å gjøre hagearbeid din neste hobby.

I årevis ble jeg slått av begrepet hagearbeid. Jeg avbildet gamle kvinner med tid på hendene som fylte sine dager ved å plante store mengder store og lyse blomster i sine verft. En nær venn av meg begynte hagearbeid for noen år siden og jeg har nylig fått hekta på det også. I det siste min kone eller barn har til å dra meg i huset som solen setter hver natt. Det er noe om enkelhet og renhet av hagearbeid som jeg bare elsker.

Gjør hagearbeid din neste hobby

Helt siden jeg kan huske jeg har alltid vært opptatt av å gjøre miljøet rundt meg vakker. Jeg kan ikke stå skal arbeide i kontorer som er fylt med fluorescerende lys og jeg kan ikke leve i boliger som ikke har farge eller karakter. Min avhengighet til hagearbeid begynte da jeg innså hvor mye det lagt til skjønnheten og følelsen av hagen min. Hagearbeid gjorde min hage og hjem synes innbydende og tatt vare på. Mange venner og familie har besøkt og kommentert Hva en forskjell våre hager gjør til utseendet og følelsen av vår eiendom.

Hagearbeid planter og grønnsaker har blitt en av de mest avslappende og fredelig ting jeg gjør. På slutten av en stressende arbeidsuke er det ingenting jeg heller gjøre enn å tilbringe en lørdag i hagen min. Det siste jeg har vært opptatt med å forske på nye ideer på Internett og på biblioteket. Jeg leter etter bedre måter å vokse visse blomster og jeg leter etter den perfekte timing å plante mine grønnsaker. Jeg begynte hagearbeid med intensjon om bare å plante busker og blomster, men etter en kort tid jeg stupte inn i riket for å prøve å heve våre egne grønnsaker. Det har blitt en familie affære å vandre gjennom grønnsakshagen og plukke den perfekte stykker til å følge hvert måltid.

Hvis du tror du kan være interessert i hagearbeid, snakke med en venn som elsker å hage eller få deg til et bibliotek eller bokhandel og lære alt du kan om hagearbeid. Det er så mye å lære og det er relativt lett å plukke opp hvis du har litt ekstra tid og penger å vie. Begynn med en liten hage og deretter utvide mens du går. En av de verste tingene du kan gjøre når du først begynner hagearbeid er å overvelde deg selv med en stor hage som du ikke kan ta vare på.

Tenk seriøst om å lage hagearbeid en del av ditt hjem og hobbyer. Det bringer skjønnhet, fred og mat alt på samme tid.
Previous Post Next Post